RASK LEVERING
FRI FRAKT OVER KR.1000,-
Til kassen
Totalt: 0

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter

VI ANBEFALER

Til kassen
Total: 0,-

OFTE STILTE SPØRSMÅL

OFTE STILTE SPØRSMÅL

Her finner du svar på spørsmål flere har i forbindelse med nettbutikken vår. Skulle du ikke finne svaret her kan du sende en mail til  post@kokonorway.no så vil vi hjelpe deg der.

 

 

BESTILLINGEN

 

HAR MIN ORDRE BLITT REGISTRERT?

Du får en e-post med ordrebekreftelse med en gang du har godkjent kjøpet.

 

JEG HAR IKKE FÅTT ORDREBEKREFTELSE

Om du har lagt inn en ordre men ikke fått ordrebekreftelse så skyldes dette som oftest at du har tastet feil mailadressen din. Da må du ta kontakt med oss på post@kokonorway.no så vi kan sjekke mailadresse og få lagt inn riktig mailadresse. Det er viktig å registrere rett mailadresse. Er mailadressen feil blir all kommunikasjon også feil, bl.a. med Klarna.

 

KAN JEG ENDRE PÅ EN BESTILLING?

Dersom varene ikke er sendt så kan du sende oss en mail og forklare hva du ønsker, om det er kansellering eller bytte av størrelser/produkt. Vi ønsker å hjelpe deg. Er varene sendt så er det dessverre for sent med endringer. Da må du hente ut varene og sende i retur for bytte eller kansellering.

 

KAN JEG RESERVERE ET PRODUKT?

Er det utsolgt for varen du ønsker deg så kan du velge å få en påminning på mail når varen/størrelsen er på lager igjen. Gå da inn på produktet, der kan du legge inn mailadressen du ønsker å få påminnelsen på. Det er ikke en reservasjon, du velger selv om du vil bestille produktet dersom du får en påminnelse, det er ingen forpliktelse. Du kan ikke reservere et produkt.

 

JEG HAR GLEMT PASSORDET MITT

Klikk på logg inn og glemt passord. Skriv inn epostadressen din som du har registrert hos koko norway og vi sender deg en link for å endre passordet ditt. Får du ikke nytt passord på mail med en gang så sjekk søppelpost. Da ligger det mest sansynlig der. 

 

HVORFOR FÅR JEG MAIL OM AT BESTILLINGEN ELLER DELER AV DEN ER KANSELLERT NÅR JEG KUNNE BESTILLE VARENE?

Det kan dessverre oppstå feil i lagerbeholdningen og da kansellerer vi varen. Ønsker du en annen vare så må du legge inn ny bestilling. Blir du veldig irritert så kan du ta kontakt med oss, vi trenger en oppstrammer innimellom.

 

 

LEVERING

HVOR SENDER DERE VARENE FRA?

Alle varene sendes fra vårt lager i Fosnavåg i Norge. Varene sendes vanligvis ut samme dag om mulig. Leveringstid etter sending er 1-5 dager. Du kan bestille DHL express for kr. 200,- Da må bestillingen være inne før kl. 09.00 om morgenen og den kan i de fleste tilfeller leveres dagen etter. 

 

HVA KOSTER DET Å SENDE VARER?

Det koster Kr. 95,- i frakt for ordrer under kr. 1000,- Ordrer over Kr. 1000,- sendes fraktfritt. 

Du kan bestille DHL express for kr. 200,-

 

 

KOMMER DET TOLL PÅ VARENE?

Det kommer ikke toll på varene som sendes fra oss.

 

HVOR LANG ER LEVERINGSTIDEN?

Vi pakker vanligvis samme dag som vi får inn ordren. Er bestillingen inne tidlig på dag så er det gode muligheter for at vi sender varene samme dag som vi får inn bestillingen. Dette gjelder hverdager. Leveringstiden er da normalt 1-5 dager etter bestilling. Men vi kan ha lenger leveringstid i forbindelse med høysesonger.

 

ER ORDREN SENDT?

Når vi er ferdig å pakke ordren din så sender vi deg en bekreftelse på e-mail om at pakken din er sendt fra oss.

 

HVORDAN LEVERES PAKKEN?

Pakken din sendes med Postnord eller DHL  og du kan følge pakken din underveis med sporingsnummeret som du finner i sendingskvitteringen din på mail. Du får hentemelding på SMS og e-post når den er klar til henting på et Postnord pick up point nær deg, eller DHL levering på dør. 

 

KAN JEG ENDRE UTLEVERINGSSTED?

Mot et gebyr kan du logge deg inn på Postnord og endre utleveringssted.

 

HVA SKJER OM JEG IKKE HENTER UT VARENE?

Dersom du ikke henter ut pakken blir dette registrert som en uavhentet pakke og du blir belastet med et gebyr på faktiske kostnader på kr. 249,-

 

KAN JEG UTSETTE LEVERINGEN?

Du må hente pakken innen 14 dager ellers går den automatisk i retur, du kan ikke utsette den hentefristen. Men du kan utsette leveringen fra lageret.

Er du på ferie el l. Og ikke hjemme de neste 14 dagene etter en bestilling så kan du be om å utsette sendingen noen dager. Ta da kontakt med oss på post@kokonorway.no

 

KAN VI HENTE VARENE PÅ LAGERET.

Vi har ikke henting på lageret, skulle det være ”krise” og du må ha kjolen raskt så kan du kontakte oss på mail på post@kokonorway mandag-fredag og sjekke om det er mulig å hente den ut der.

 

SENDER DERE TIL SVERIGE, DANMARK, FINLAND ETC.?

Ja vi sender TOLLFRITT i hele EU. 

Husk å bytt flagg i nettbutikken til det landet vi skal sende til, da får du rett valuta

 

 

RETUR

HVORDAN RETURNERER JEG?

 

DET ER ENKELT MED RETUR 

NB! På baksiden av ordren din så finner du også all informasjon om retur og bytte, og et skjema som du må fylle ut og legge i returpakken.  

SLIK RETURNERER DU : 

Fyll alltid ut og legg ved den nederste delen på det arket som ligger i pakken din. Pakk inn og  lim på returlappen som ligger i pakken. Vi anbefaler at du bruker den ved retur, returen koster kr. 95,-  Lever pakken på et postnord utleveringssted, eksempel der du hentet ut  pakken.  Det må være POSTNORD. Returfristen er 14 dager. Returfrakten faktureres i etterkant. 

HVOR FINNER VI RETURETIKETT? 

Returetiketter og angrerettskjema ligger i alle pakker. Det er enkelt og trygt og vi anbefaler deg å  benytte vår returetikett, det koster kr. 95,- Vi fakturerer deg i etterkant for dette. Les lenger oppe om hvordan du kan få gratis retur.  

 Ønsker du å sende på annet vis enn med vår returetikett så er det på eget ansvar. Adressen vår er da: KO&KO AS pb. 81, 6099 Fosnavåg 

 

JEG MANGLER RETURLAPP, KAN DERE SENDE TIL MEG?

Returlapp ligger i pakken.  

 

HVILKEN ADRESSE SENDER JEG RETUREN TIL OM VI IKKE BRUKER RETURETIKETTEN?

Returadresse

KO&KO AS Pb. 81 6099 Fosnavåg Norway

 

HVOR LANG ANGRERETT HAR JEG?

Du har 14 dagers angrerett etter at du har mottatt varene. Etter 14 dager så er ikke angrefristen gyldig lenger, vi mener at dette er lang nok tid til å returnere varen, og vi har ofte nye kjøpere som står på ventelister, derfor forholder vi oss til 14 dagers fristen.

 

BYTTE

HAR DERE GRATIS BYTTE? 

Dersom du legger inn en ny ordre i nettbutikken på over kr. 1000,-  (ordinærvarer) så betaler vi for returkostnaden. Merk deg at dette gjelder ikke for salgsvarer.  Noter det nye ordrenummeret ditt nederst på returskjemaet som ligger i pakken du skal returnere, da får du gratis retur.

HVORDAN BYTTER JEG TIL ANNEN STR/FARGE/PRODUKT?

Dersom du vil bytte en vare må du legge inn en ny ordre. Vi sender de nye varene innen 1-3 dager. Retururner de varene du ikke vil beholde som en vanlig retur.  Det er gratis retur dersom du bestiller nye varer for over kr. 1000, da må du legger inn ny ordre før du returnerer varene, og notere det nye ordrenummeret neders på retursedelen som du legger i returpakken. Da er det gratis ellers blir du belastet med kr. 95,- for  returfrakten, denne blir belastet når vi registrerer returen.   

 

 

KAN JEG BYTTE I BUTIKK?

Nei du kan ikke bytte i butikk, varene må sendes tilbake til hovedlageret og ny ordre må legges inn i nettbutikken.

BETALING

BETALING OG TILBAKEBETALING? 

Du mottar en mail fra oss når vi får returen din.  Har du betalt for varene så refunderes pengene tilbake til samme konto som du brukte når du betalte for varene. Det kan i noen tilfeller  ta opptil 14 dager fra vi registrerer returen til du har pengene på konto. 

MÅ VI BETALE FAKTURA FRA KLARNA DERSOM VI RETURNERER VARENE? 

Du kan logge deg  inn på  Klarna for å melde om din retur, da fryses eventuelle ubetalte fakturaer. Om du ikke melder til Klarna så annbefaler vi deg å betale dersom fristen nærmer seg, da unngår du purregebyr.  På Klarna har du også oversikt over alle dine kjøp og betalinger.  

 

JEG HAR RETURNERT ORDREN, OG BETALINGSFRISTEN GÅR SNART UT? SKAL JEG BETALE FAKTURA?  

Er du usikker på om vi mottar returen før betalingsfristen så er det lurt å betale for å unngå ekstra kostnader. Frys fakturaen din ved å logg deg inn på Klarna og registrer returen din, så pauses faktura der.

 

 

JEG HAR EN REKLAMASJON, HVA GJØR JEG?

Dersom du har en reklamasjon ta alltid kontakt med post@kokonorway.no så hjelper vi deg der.

 

 

HVORDAN BETALER JEG FOR VARENE?

Vi har en trygg betalingsløsning. Du kan betale med Visa kort, Klarna faktura, eller Vipps.

 

KLARNA appen Gå aldri glipp av en betaling! Last ned Klarna-appen og få full oversikt over alle dine kjøp. Få beskjed når det er på tide å betale, og betal faktura med ett klikk. Klarna kundeservice er tilgjengelig 24/7 og i tillegg kan du enkelt håndtere returer. Last ned appen her. Har du spørsmål om betaling i forhold til Klarna så kan du ringe Klarna kundeservice :  Tlf. 21018991

Tips! Hvis du har valgt Betal senere eller Del opp som betalingsmåte anbefaler vi å laste ned Klarna-appen. Da kan du betale fakturaen med ett klikk, og du får beskjed når det er på tide å betale. I tillegg får du oversikt over alle dine kjøp. Last ned appen her.

 

SKAL JEG BETALE FAKTURAEN DERSOM JEG RETURNERER VARENE?

Dersom det nærmer seg betalingsfristen og for å unngå forsinkelse gebyr så er det lurt å enten betale for fakturaen og få refundert beløpet. Eller frys fakturaen ved å logge deg inn på mine sider på Klarna og registrere at du returnerer varene. Da pauses fakturaen.

 

HVORDAN FÅR JEG IGJEN PENGENE?

Når vi mottar returen så registrerer vi returen hos oss og det registreres da også automatisk hos Klarna. Du vil da motta en mail om at returen din er mottatt og registrert og vi refunderer pengene dine. Det kan ta inntil 14 dager før du har pengene på konto. Vi refunderer til samme konto som beløper kom ifra.

 

KAN DU BETALE TILBAKE TIL EN ANNEN KONTO?

Nei det kan vi ikke, det blir betalt tilbake til samme konto som det kom ifra.

 

ANDRE SPØRSMÅL

 

KAN JEG KOMME PÅ LAGERET OG HANDLE KJOLER?

Lageret er lukket og vi har ikke open butikk på lageret. Blomster & Gaver i Fosnavåg og Myrvåg har utsalg her i nærheten av lageret. Ellers i landet se forhandlerliste: FORHANDLERLISTE https://www.kokonorway.no/pages/forhandlere

 

 

HVOR PRODUSERER DERE KJOLENE?

Vi produserer alle kjolen i Polen og Litauen. Vi har nesten daglig kontakt med fabrikkene og føler oss godt ivaretatt og har en gjensidig respekt for hverandre.

 

HAR DERE BUTIKKER SOM SELGER KJOLENE?

Ja vi har noen gode forhandlere rundtom. Sjekk vår forhandlerliste her: FORHANDLERLISTE

 

ER DET NORMALE STØRRELSER PÅ KJOLENE?

Ja vi får tilbakemelding om at kjolene er normale størrelser på kjolene. Nå varierer fasong og modeller og vi gjør oppmerksom på at det er stor forskjell melom en smal modell og en vid modell. Les om våre FASONGER her og finn den rette fasongen og modellen for deg. 

 

HVA TILSVARER EN STØRRELSE som S,M,L,XL osv.

 34/ XS, 36/S, 38/M, 40/L, 42/XL, 44/XXL 46/3XL, 48/4XL, 50/5XL

 

 

JEG HAR FÅTT FEIL VARE, HVA GJØR JEG? 

Du tar kontakt medoss på post@kokonorway.no og vi hjelper deg. 

 

KAN JEG BESTILLE KJOLER PÅ MÅL? 

Nei vi syr ikke kjoler på mål. men vi har er rikt utvalg på både fasonger og størrelser. Fra størrelse 34 til størrelse 50. 

 

 

Skulle du ikke finne svaret her kan du kontakte oss på mail post@kokonorway.no 

Vi svarer på mail man-fre. 

 

 

 

Produktet du valgte er lagt i handlekurven