1000 ,- KR IGJEN TIL FRI FRAKT!

🌸
Rask levering med Posten/ BRING.
-
Til kassen
Totalt: 0

Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0 NOK
Fri frakt over kr. 1000,- | Rask levering med Posten/ BRING. | Enkel return med returlapp i pakken.

OFTE STILTE SPØRSMÅL

Her finner du svar på spørsmål flere har i forbindelse med nettbutikken vår. Skulle du ikke finne svaret her kan du sende en e-post til post@kokonorway.no så vil vi hjelpe deg der.

 

 

BESTILLINGEN

 

HAR MIN ORDRE BLITT REGISTRERT?

Du får en e-post med ordrebekreftelse med en gang du har godkjent kjøpet.

 

JEG HAR IKKE MOTTATT ORDREBEKREFTELSE

Om du har lagt inn en ordre, men ikke fått ordrebekreftelse så skyldes dette som oftest at du har tastet feil mailadressen din. Da må du ta kontakt med oss på post@kokonorway.no så vi kan sjekke e-postadressen og få lagt inn riktig adresse. Det er viktig å registrere riktig e-postadresse. Er e-postadressen feil blir all kommunikasjon også feil, bl.a. med Klarna.

 

KAN JEG ENDRE PÅ EN BESTILLING?

Dersom du har fullført bestillingen kan den ikke endres, da bestillingen aktiveres i vårt automatiske lager  for at ordrene skal gå lynraskt, så en endring er ikke er mulig. Så ønsker du annen størrelse eller andre varer må du legge inn ny bestilling på dette i nettbutikken. Du vil da motta begge men da henter du den ut og returnere den bestillingen som du ikke ønsker. 

 

KAN JEG RESERVERE ET PRODUKT?

Er det utsolgt for varen du ønsker deg så kan du velge å få en påminning på mail når varen/størrelsen er på lager igjen. Gå da inn på produktet, der kan du legge inn mailadressen du ønsker å få påminnelsen på. Det er ikke en reservasjon, du velger selv om du vil bestille produktet dersom du får en påminnelse, det er ingen forpliktelse. Du kan ikke reservere et produkt.

 

JEG HAR GLEMT PASSORDET MITT

Klikk på logg inn og glemt passord. Skriv inn epostadressen din som du har registrert hos oss og vi sender deg en link for å endre passordet ditt. Får du ikke nytt passord på mail med en gang så sjekk søppelpost. Da ligger det mest sannsynlig der. 

 

HVORFOR FÅR JEG MAIL OM AT BESTILLINGEN ELLER DELER AV DEN ER KANSELLERT NÅR JEG KUNNE BESTILLE VARENE?

Det kan dessverre oppstå feil i lagerbeholdningen og da kansellerer vi varen. Ønsker du en annen vare så må du legge inn ny bestilling. Blir du veldig irritert så kan du ta kontakt med oss, vi trenger en oppstrammer innimellom.

 

 

LEVERING

HVOR SENDER DERE VARENE FRA?

Alle varene sendes fra vårt lager i Fosnavåg i Norge. Varene sendes vanligvis ut samme dag om mulig. Vår transportør nå er Posten/Bring. Leveringstid etter sending er 1-5 dager. Da må bestillingen være inne før kl. 09.00 om morgenen og den kan i de fleste tilfeller leveres dagen etter. 

 

HVA KOSTER DET Å SENDE VARER?

Det koster Kr. 95,- i frakt for ordrer under kr. 1000,- Ordrer over Kr. 1000,- sendes fraktfritt. 

 

KOMMER DET TOLL PÅ VARENE?

Det kommer ikke toll på varene som sendes fra oss i Norge.

 MERK DEG VED SENDING TIL SVALDBARD 

Vi sender  MVA fritt til Svaldbard. Det blir alltid lagt til et frakttillegg på kr. 299 ,- på alle sendinger til Svaldbard.
 

HVOR LANG ER LEVERINGSTIDEN?

Vi pakker vanligvis samme dag som vi får inn ordren. Er bestillingen inne tidlig på dag så er det gode muligheter for at vi sender varene samme dag som vi får inn bestillingen. Dette gjelder hverdager. Leveringstiden er da normalt 1-5 dager etter bestilling. Men vi kan ha lenger leveringstid i forbindelse med høysesonger.

 

ER ORDREN SENDT?

Når vi er ferdig å pakke ordren din så sender vi deg en bekreftelse på e-mail om at pakken din er sendt fra oss.

 

HVORDAN LEVERES PAKKEN?

Pakken din sendes med Posten/Bring og du kan følge pakken din underveis med sporingsnummeret som du finner i sendingskvitteringen din på mail. Du får hentemelding på SMS/I App og på e-post når den er klar til henting på utleveringssted.  I appen til Posten/Bring kan du også be om utlevering, men da mot et lite gebyr du betaler direkte til Posten/Bring.

 

HVA SKJER OM JEG IKKE HENTER UT VARENE?

Dersom du ikke henter ut pakken blir dette registrert som en uavhentet pakke og du blir belastet med et gebyr på faktiske kostnader på minimum kr. 300,-

 

KAN JEG UTSETTE LEVERINGEN?

Du må hente pakken innen 14 dager ellers går den automatisk i retur, du kan ikke utsette den hentefristen. Men du kan utsette leveringen fra lageret.

Er du på ferie eller lignende. Og ikke er hjemme de neste 14 dagene etter en bestilling så kan du be om å utsette sendingen noen dager. Ta da kontakt med oss på post@kokonorway.no

 

KAN VI HENTE VARENE PÅ LAGERET.

Vi har ikke henting på lageret, skulle det være ”krise”, og du må ha kjolen raskt, så kan du kontakte oss på post@kokonorway.no mandag-fredag og sjekke om det er mulig å hente den ut der.

 

SENDER DERE TIL SVERIGE, DANMARK, FINLAND ETC.?

Ja vi sender til hele verden. 

Gå til www.kokonorway.se om det skal sendes til Sverige, eller til  kokonorway.com om du skal bestille til andre land utenom Norge og Sverige. 

 

KAN MAN KJØPE GAVEKORT? 

Vi har ikke gavekort i nettbutikken.

 

 

RETUR

HVORDAN RETURNERER JEG?

 

DET ER ENKELT MED RETUR 

NB! På baksiden av ordren din så finner du også all informasjon om retur og bytte, og et skjema som du må fylle ut og legge i returpakken.  

Før en retur så merk deg at du kan ikke returnere strømpebukser og undertøy av hygieniske årsaker. 

 

SLIK RETURNERER DU: 

Fyll alltid ut og legg ved den nederste delen på det arket som ligger i pakken din. Pakk inn og lim på returlappen som ligger i pakken. Vi anbefaler at du bruker den ved retur, returen koster kr. 95,-. Lever pakken til Posten/Bring.  Eksempel postkontoret der du hentet ut pakken. Returfristen er 14 dager. Returfrakten på kr. 95,- faktureres deg i etterkant. 

ER DET GRATIS RETUR & BYTTE? 

Det er gratis retur og bytte på varer som er kjøpt til ordinærpris over kr. 1000,- men du må da legge inn ny bestilling før du returnerer og notere det nye ordrenummeret på returen. Er varene nedpriset i form av salg eller rabattkoder så dekker ikke vi kostnaden på retur og bytte. 

HVOR FINNER VI RETURETIKETT? 

Returetiketter og angrerettskjema ligger i alle pakker. Det er enkelt og trygt og vi anbefaler deg å  benytte vår returetikett, det koster kr. 95,- Vi fakturerer deg i etterkant for dette. Les lenger oppe om hvordan du kan få gratis retur ved bytte av ordinærvarer over kr. 1000,-  

Ønsker du å sende på annet vis enn med vår returetikett så er det på eget ansvar. Adressen vår er da: KO&KO AS pb. 81, 6099 Fosnavåg 

 

JEG MANGLER RETURLAPP, KAN DERE SENDE TIL MEG?

Returlapp ligger i pakken.  Om dun ikke finner den ta kontakt på post@kokonorway.no 

 

HVILKEN ADRESSE SENDER JEG RETUREN TIL OM VI IKKE BRUKER RETURETIKETTEN?

KO&KO AS

Postboks 81

6099 Fosnavåg

 

HVOR LANG ANGRERETT HAR JEG?

Du har 14 dagers angrerett etter at du har mottatt varene. Postlegger du varene i denne perioden, trenger du ikke kontakte oss før du returnerer. Har det gått mer enn 14 dager så er ikke angrefristen gyldig lenger. Vi mener at dette er lang nok tid til å returnere varen, og vi har ofte nye kjøpere som står på ventelister, derfor forholder vi oss til 14 dagers fristen.

 

BETALING

BETALING OG TILBAKEBETALING? 

Du mottar en mail fra oss når vi får returen din.  Har du betalt for varene så refunderes pengene tilbake til samme konto som du brukte når du betalte for varene. Det kan i noen tilfeller ta opptil 14 dager fra vi registrerer returen til du har pengene på konto. 

 

MÅ VI BETALE FAKTURA FRA KLARNA DERSOM VI RETURNERER VARENE? 

Du kan logge deg  inn på  Klarna for å melde om din retur, da fryses eventuelle ubetalte fakturaer. Om du ikke melder til Klarna så anbefaler vi deg å betale dersom fristen nærmer seg, da unngår du purregebyr.  På Klarna har du også oversikt over alle dine kjøp og betalinger.  

 

JEG HAR RETURNERT ORDREN, OG BETALINGSFRISTEN GÅR SNART UT? SKAL JEG BETALE FAKTURA?  

Er du usikker på om vi mottar returen før betalingsfristen så er det lurt å betale for å unngå ekstra kostnader. Frys fakturaen din ved å logg deg inn på Klarna og registrer returen din, så pauses faktura der.

 

JEG HAR EN REKLAMASJON, HVA GJØR JEG?

Dersom du har en reklamasjon ta alltid kontakt med post@kokonorway.no så hjelper vi deg der.

 

HVORDAN BETALER JEG FOR VARENE?

Vi har en trygg betalingsløsning. Du kan betale med Visa kort, Klarna faktura, eller Vipps.

 

KLARNA appen Gå aldri glipp av en betaling! Last ned Klarna-appen og få full oversikt over alle dine kjøp. Få beskjed når det er på tide å betale, og betal faktura med ett klikk. Klarna kundeservice er tilgjengelig 24/7 og i tillegg kan du enkelt håndtere returer. Last ned appen her. Har du spørsmål om betaling i forhold til Klarna så kan du kontakte Klarna sin kundeservice på denne siden. 

 

Tips! Hvis du har valgt Betal senere eller Del opp som betalingsmåte anbefaler vi å laste ned Klarna-appen. Da kan du betale fakturaen med ett klikk, og du får beskjed når det er på tide å betale. I tillegg får du oversikt over alle dine kjøp. Last ned appen her.

 

SKAL JEG BETALE FAKTURAEN DERSOM JEG RETURNERER VARENE?

Dersom det nærmer seg betalingsfristen og for å unngå forsinkelse gebyr så er det lurt å enten betale for fakturaen og få refundert beløpet. Eller frys fakturaen ved å logge deg inn på mine sider på Klarna og registrere at du returnerer varene. Da pauses fakturaen.

 

HVORDAN FÅR JEG IGJEN PENGENE?

Når vi mottar returen så registrerer vi returen hos oss og det registreres da også automatisk hos Klarna. Du vil da motta en mail om at returen din er mottatt og registrert og vi refunderer pengene dine. Det kan ta inntil 14 dager før du har pengene på konto. Vi refunderer til samme konto som beløper kom ifra.

 

KAN DU BETALE TILBAKE TIL EN ANNEN KONTO?

Nei det kan vi ikke, det blir betalt tilbake til samme konto som det kom ifra.

 

ANDRE SPØRSMÅL

 

KAN JEG KOMME PÅ LAGERET OG HANDLE KJOLER?

Lageret er lukket og vi har ikke åpent butikkutsalg hos oss. Blomster & Gaver i Fosnavåg og Myrvåg har utsalg her i nærheten av lageret. Ellers i landet se FORHANDLERLISTEN

 

HVOR PRODUSERER DERE KJOLENE?

Vi produserer alle kjolen i Polen og Litauen. Vi har nesten daglig kontakt med fabrikkene og føler oss godt ivaretatt og har en gjensidig respekt for hverandre.

 

HAR DERE BUTIKKER SOM SELGER KJOLENE?

Ja vi har noen gode forhandlere rundt om i Verden. Sjekk vår forhandlerliste her: FORHANDLERLISTE

 

ER DET NORMALE STØRRELSER PÅ KJOLENE?

Ja vi får tilbakemelding om at kjolene er normale størrelser på kjolene, men at de vide modellene er store og mange går da nesd en størrelse.  Nå varierer fasong og modeller og vi gjør oppmerksom på at det er stor forskjell mellom en smal modell og en vid modell. Les om våre FASONGER her og finn den rette fasongen og modellen for deg. Prøv også vårt Prøverom.

 

HVA TILSVARER EN STØRRELSE som S,M,L,XL osv.

 34= XS, 36=S, 38=M, 40=L, 42=XL, 44=XXL 46=3XL, 48=4XL, 50=5XL

 

JEG HAR FÅTT FEIL VARE, HVA GJØR JEG? 

Du tar kontakt med oss på post@kokonorway.no og vi hjelper deg. 

 

KAN JEG BESTILLE KJOLER PÅ MÅL? 

Nei vi syr ikke kjoler på mål. men vi har er rikt utvalg av både fasonger og størrelser. Fra størrelse 34 til størrelse 50 - XS-5XL.  Og nå har vi og Modelle Milla som finnes i pluss size opptil str 54. 

 

Skulle du ikke finne svaret her kan du kontakte oss på e-post post@kokonorway.no

Vi svarer på kundehenvendelser mandag til fredag.