KJØPSVILKÅR
KJØPSVILKÅR - NORGE
Våre kjøpsvilkår kan endres fortløpende, så vi ber deg derfor om alltid å lese gjennom disse før du bestiller. Når du godkjenner kjøpet ditt i nettbutikken, godkjenner du samtidig våre kjøpsvilkår. Kjøpet er gjennomført når du har mottatt ordrebekreftelse på e-post. Det er ditt ansvar som kunde å sørge for at opplysninger (navn, adresse, e-post osv.) som du har gitt oss er korrekte. Merk deg at om du mangler ordrebekreftelse etter at du har gjennomført ordren så kan det være at du har tastet feil i mailadressen din. Kontakt oss da på post@kokonorway.no slik at vi kan ordne dette.
PERSONVERN OG COOKIES
PRISER NORGE
Alle priser er inkludert moms. Gjelder i Norge. Det er fri frakt på ordrer over kr. 1000,-
Frakt kommer i tillegg på ordrer under kr. 1000,- Fraktkostnaden er da kr. 95,-
Returkostnaden er på kr. 95,- Det er vedlagt returlapp i pakken.
Rabattkoder kan ikke benyttes på varer som allerede er nedsatt, med mindre det er spesifisert.
FRAKT OG LEVERING
ANGRE KJØPET
Egne regler for retur i desember. Da har vi 30 dagers returrett.
Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varene.
Du har 14 dagers angrerett. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du returnere varene innen 14 dager fra du mottok pakken. Skal en vare returneres, stiller vi som krav at varen er i samme tilstand som da du mottok den, ubrukt og med alle merkelappene på. Varer med sminkeflekker, parfyme- eller røyklukt kan ikke returneres. Gjelder også åpnede pakninger med strømpebukser eller annet undertøy.
Sko skal returneres i original innpakning og ekstra emballasje. Dersom du sender sko i retur, ber vi deg om å ikke bruke original eske som ytre emballasje, du må ikke klistre returlapp/tape direkte på skoesken.
Dersom leveringen blir forsinket, har du som forbruker rett til å heve kjøpet dersom du ikke godtar nytt leveringstidspunkt. Dersom du har betalt på forhånd (med VISA/Mastercard) og vil heve kjøpet på grunn av forsinket levering, så får du pengene tilbakebetalt innen 14 dager.
BETALING
Du kan velge mellom flere ulike betalingsmåter:
- KLARNA Faktura (14 dagers betalingsfrist).
- KLARNA delbetaling eller konto (Du må søke om å opprette konto hos KLARNA).
- VISA / Mastercard
- VIPPS
KLARNA: Velger du å betale med KLARNA Faktura, mottar du faktura pr mail når pakken blir sendt fra oss. Fakturaen forfaller normalt til betaling etter 14 dager. Du kan også velge å delbetale fakturaen, dette ligger som et eget valg i kassen. Faktura blir sendt til samme mailadresse som ble lagt inn ved bestilling. Du må være fyllt 18 år for å kunne handle.
VISA / MASTERCARD: Når du betaler med VISA/Mastercard vil beløpet bli reservert på kontoen din, og blir belastet når vi sender pakken til deg.
VIPPS: Betaler du med vipps så blir beløpet reservert når du gjennomfører ordren. Beløpet blir ikke belastet før vi har sendt ordren. Ved retur så refunderes beløpet tilbake til konto. Du vil ikke få en vippsoverføring, men sjekk kontoen din for å se tilbakebetalingen.
LEVERING med POSTEN / BRING
Vi sender bestillingen vanligvis innen 1-2 arbeidsdager, og senest innen 10 arbeidsdager etter at vi har mottatt bestillingen. Vi sender pakken din med Posten/Bring og du får en mail når vi sender varene slik at du kan følge pakken din med sporing.
Last ned Posten sin app her: https://www.posten.no/sporing-kundeservice/sporingsapplikasjon
UAVHENTET PAKKE
Har du lagt inn en bestilling men velger å ikke henter ut pakken din innen hentefristen så kommer en avgift på kr. 300,- . Avgiften tilsvarer de faktiske kostnader vi har hatt på bestillingen din, som er frakten for sendingen, returfrakten og håndtering av ordren - til sammen kr 300,-. NOK. Dette faktureres deg i etterkant.
RETUR OG BYTTE
DET ER ENKELT MED RETUR
På baksiden av ordren din så finner du all informasjon om retur og bytte, og et skjema som du må fylle ut og legge i returpakken.
Skulle det være feil størrelse, fasong el.l og du ønsker nye varer så må du legge inn ny ordre i nettbutikken og returnere den andre. Det kommer ny faktura på det nye kjøpet og det du returnerer blir tilbakebetalt når vi får returen. Ønsker du å bytte en ordinærprisvare til over kr. 1000,- så kan du få gratis bytte om du legger inn en ny bestilling og noterer det nye ordrenummeret på returskjemaet. Returordren refunderes, og du legger inn ny bestilling i nettbutikken som du betaler.
SLIK RETURNERER DU :
Fyll alltid ut og legg ved den nederste delen på det arket som ligger i pakken din. Pakk inn og lim på ferdig utfylt returetikett som ligger i pakken. Vi anbefaler at du bruker returetiketten ved retur, returen koster kr. 95,- Lever pakken på Post i butikk eller Postkontor, for eksempel der du hentet ut pakken. Det må være POSTEN/BRING. Returfristen er 14 dager. Returfrakten faktureres i etterkant - med mindre det er bytte av ordinærvarer over kr. 1000,- og du legger har lagt inn ny bestilling og noterer det nye ordrenummeret på returen.
GRATIS BYTTE AV ORDINÆRVARER OVER KR.1000,- : Les dette før du returnerer!
Dersom du legger inn en ny ordre i nettbutikken på over kr. 1000,- (ordinæpris) FØR du returnerer varene - og skriver inn det nye ordrenummeret på returskjemaet som du legger i returpakken, så betaler vi for returkostnaden. Merk deg at dette gjelder ikke for salgsvarer etter rabatterte varer. Du MÅ notere det nye ordrenummeret ditt på returskjemaet for å få gratis retur. Står det ikke nytt ordrenummer som kvalifiserer til gratis retur så koster returen kr. 95,-.
Det er enkelt og trygt og vi anbefaler deg å benytte vår returetikett, men ønsker du å sende på annet vis er det på eget ansvar. Vi anbefaler deg å velge sporing på pakken.
Adressen vår er da: KO&KO AS, pb. 81, 6099 Fosnavåg. Mer informasjon finner du under vår kjøpslov i nettbutikken.
Dersom du vil bytte størrelse på en vare som du har kjøpt på salg/med rabatt og som nå har en høyere pris, må du sende e-post til post@kokonorway.no med ordrenummeret på din nye og gamle bestilling. Da kan vi justere prisen manuelt slik at du får samme tilbudspris på ditt nye kjøp.
Varer kjøpt i nettbutikken kan ikke returneres/byttes hos noen av våre forhandlere, og vice versa.
BETALING OG TILBAKEBETALING
Du mottar en e-post fra oss når vi får returen din. Har du betalt for varene så refunderes pengene tilbake til samme konto som du brukte når du betalte for varene. Det kan i noen tilfeller ta opptil 14 dager fra vi registrerer returen til du har pengene på konto. Logg deg gjerne inn på Klarna for å melde om din retur, da fryses eventuelle ubetalte fakturaer. På Klarna har du også oversikt over alle dine kjøp og betalinger.
Merk deg at vil du bytte størrelse eller ønsker et annet produkt så må du legge inn ny bestilling i nettbutikken. Det kommer ny faktura på dette og returen tilbakebetales når vi har behandlet den hos oss.
Er varene brukt eller har det kommet sminkeflekker, parfyme el.l. på plagget så anses varen som brukt og kan ikke returneres. Gjelder også åpnede pakninger med strømpebukser eller annet undertøy. Alle merkelapper må være på returvarer. Sko må pakkes inn, pass på at selve skoesken ikke ødelegges med tape el.l. Reklamasjon må avtales på e-post før retur.
GAVEKORT (Ikke tilgjengelig for kjøp for øyeblikket)
Gavekort som er kjøpt i nettbutikken er gyldig i 1 - et år fra kjøpsdato, og kan kun benyttes i vår nettbutikk kokonorway.no. Gavekortet kan ikke betales ut i kontanter.
Gavekort som vi deler ut under kampanjer som for eksempel adventskalender, kan ha kortere gyldighet.
REKLAMASJON
Ved reklamasjon må du ta kontakt på post@kokonorway.no før retur. Oppgi ordrenummer, hvilken vare du reklamerer på og legg eventuelt med bilder for å vise reklamasjonen.
Har vi pakket feil, eller sendt deg en mangelfull vare, betaler vi selvsagt returfrakt. Ta kontakt før retur.
ANGRER DU KJØPET FØR DU HAR FÅTT VARENE
Dersom du har ombestemt deg, og pakken allerede er sendt fra oss, må du hente ut pakken på utleveringssted og sende den tilbake til oss. Vi har ikke mulighet til å stoppe allerede utsendte pakker. Angrerettlova forplikter en aktiv handling fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du vil benytte deg av angreretten. Med en slik aktiv handling får vi behandlet returen på en rask og effektiv måte for begge parter.
Dersom pakken ikke blir hentet ut av deg så går den i retur til oss, men den blir da “uavhentet”. Dette medfører et gebyr for deg som kunde på kr 300,-. Dette dekker våre fraktkostnader frem og tilbake og behandling av returen.
TRANSPORTSKADE
Dersom pakken har fått skade under transport ber vi deg melde fra om dette med en gang du henter pakken til transportør. Ta i tillegg bilder av både skadet emballasje og varene inni og send til oss på post@kokonorway.no for vurdering før en eventuelt retur/bytte skjer.
MED FORBEHOLD
Vi tar forbehold om utsolgt varer, feil i lagerbeholdning, prisendringer og skrive-/trykkfeil.
Vi garanterer ikke at fargene du ser på skjermen din gjenspeiler nøyaktig farge på produktet. Vi legger mye arbeid i å få fargene på bildene så nøyaktige som mulig, likevel kan variasjoner forekomme.
FORCE MAJEUR
Skulle KO&KO AS bli utsett for force majeure, det vil si hvis vi eller noen av samarbeidspartnerne våre er uheldige å komme ut for situasjoner som for eksempel krig, krigslignende hendelser, revolusjon, opprør, myndighetstiltak, streik, lockout, blokade, naturkatastrofe, brann, transportforstyrrelser, leveringsforbud eller lignende hendelser, så har KO&KO AS rett til å stoppe sine forpliktelser overfor kundene i opptil to måneder. Etter denne perioden har begge parter rett til å heve avtalen uten å måtte betale skadeserstatning.